Kresba


 

Kresbu (skicu, črtu) považujeme za nesmírně důležitý nástroj vyjadřování interiérového designéra. Při rozhovoru s klientem je velmi užitečné mít schopnost zachytit letící nápad - k tomu je společné "čmárání" do půdorysu ideální. Výstupy prvních fází projektu je též lepší zpracovat spíše náznakem - protože ten lépe odpovídá koncepční fázi, kde se definitivní idea teprve rodí.

 

V DesignŠkole jsme hlubině přesvědčeni, že kreslit se naučí téměř každý - důležité je, aby měl motivaci = chtěl se to naučit = byl připraven tomu něco obětovat. V dobách před existencí fotografie byli lidé z "lepších rodin", kteří si mohli dovolit vzdělání, školeni v kresbě a místo fotografií si z cest vozili vlastní kresby scenérií - a do určité úrovně kvality se dostal každý (i ti s menším vstupním talentem).

 

Talent pro kresbu určitě existuje, ale není jeden, skládá se z více samostatných součástí a podle výchozích předpokladů studenta, lze společně nalézt cestu, která mu při kresbě bude nejvíce vyhovovat. Co je rozhodně důležité - je pravidelný trénink - bez něho to "nedá", ani hodně talentovaný jedinec.

 

 

DSC 0116_neubaerova_3D_01 DSC 0121_neubaerova_3D_02 DSC 0125_neubauerova_pudorys_pokoj    obr 03

 

mirka 01         mirka 02        mirka 03     

 

3D souhrn_mirkakomplet pohledy_Lenka

 

 

 

 

Rendery počítačového modelu

 


 

3D vizualizaci u nás ve škole vyučujeme a používáme tak, že je to vždy odraz návrhu designéra v jeho nejvěrnější podobě a nepracujeme tak, jak je to "v našich vodách" časté ... že se vizualizace vytvoří jako skládačka z drahých značkových nábytečků, které jsou hotové k dispozici v knihovně prvků. Cílem DesignŠkoly je vychovávat návrháře osobitých interiérů, ne autory nerealistických líbivých obrázků. Nicméně víme, že fotorealistická vizualizace má při prodeji návrhu interiéru velkou sílu. Proti ní však hovoří velká časová náročnost, kterou klienti většinou nedoceňují finanančně. Snažíme se hledat kompromis a naše absolventy "poslat do světa" s plejádou výrazových prostředků, kterými mohou svou ideu odkomunikovat.

 

 

obrazek 01obrazek 02obrazek 03obrazek 04obrazek 05obrazek 06

Projekt actual_living_room Projekt actual_kitchen_01

Render 2 Render 6 Render 8 Render 10

Anna Migasova Anna Migasova 2  Anna Migasova 4

 

kryitynakaletova1 kristynakaletova2

 

zluta s kremovou roletou zluta s kremovou roletou 1

zluta s kremovou roletou 1zluta s kremovou roletou 1zluta s kremovou roletou 1zluta s kremovou roletou 1zluta s kremovou roletou 1zluta s kremovou roletou 1zluta s kremovou roletou 1 zluta s kremovou roletou 1

 

 

 

 

Ucelené zachycení hlavních rysů projektu v jednom výstupu


 

Tomuto výstupu u nás říkáme "nástěnka" a je naší inovativní kombinací vzorkovnice a standardní prostorové dokumentace. Vytvořili jsme jej pro české podmínky, kde je na rozdíl od vyspělejšího zahraničí nesmírně obtížné získat realistické vzorky použitých materiálů. Výstup zachycuje základní znaky návrhu - jak z prostorového hlediska, tak z hlediska atmosféry a stylu - na jednom velkém archu je vidět návrh uceleně jako na dlani.

 

 

obr 01 obr 06

 

 

 

 

 

 

Vzorkovnice


 

Vzorkovnice je výstup, který se v zahraničí používá jako hlavní nástroj pro komunikaci nálady a stylu řešeného prostoru. U nás se nepoužívá ze dvou důvodů:

 

a) mnoho lidí vůbec neví, že něco takového existuje

 

b) vyžaduje vlastnictví vzorků, které se u nás obtížně získávají a též i vícero hodin pečlivé rukodělné práce, které mnoha autorům připadá, že je lepší vložit do výroby 3D fotorealistické vizualizace

 

 

   burgetova vzorkovnice                       Picture4   

 

obr 02obr 04 vzorkovnice lenkaobr 05


vzorkovnice mirka

 

 

 

 

Koláž popisující návrh pomocí fotografií


 

Tento výstup si klade za cíl prolnout technickou informaci a estetický zážitek. Informace je zachycena ve vyobrazení v měřítku (rozměry, polohy umístění). Fotografie výrobků a celkové výtvarné pojetí výstupu pak zajistí emotivní prožitek z buducí estetiky interiéru.

 

Kreativitě se meze nekladou - hlavní je, aby výstup splňoval tato kriréria:

→ ucelený úpravný vzhled (výstup přeci jen obsahuje informace v měřítku a dotýká se tak hranice technického výkresu)

→ vystižení klíčových znaků návrhu (není dobré si zanášet výstup nepodstatným detaily)

→ kvalitní popisky a legenda (je stále třeba myslet na dobrou orientaci čtenáře ve výstupu)

 

Tento výstup dosahuje nejlepší kvality, pokud je kombinací tisku ze Sketch Upu a rukodělné nadstavby, která stopy po počítači zcela zahladí. Někteří autoři volí raději text vytištěný z počítače (pokud si nejsou jisti kvalitou svého písma), toto řešení zajisté působí velmi profesionálně, nicméně stojí mnohem více energie.

 

 

Picture1  Picture2  Picture3  Picture3    Picture3  Picture3 

 

 

 

Technické výkresy - detail řešení osvětlení


 

 

osvetleni loznice stranska

      Picture1

 

 

 

 

Technické výkresy - detail řešení podlah a stěn


 

 

    reseni podlah  reseni sten

 

 

 

Technické výkresy - detail řešení nábytku na míru


 

   picture05picture01

    

 

 

Technické výkresy - detail řešení stínění a okenní dekorace


 

 

 page-0006 picture04   

  

 

 

Spolupráce se studenty na projektu pro hotel Richmond

 




DSC 0254-800DesignŠkola vynakládá velké úsilí, aby studenty vybavila pro překonávání překážek v praxi - zejména v počátcích jejich kariéry.  

 

Na snímku je zachycena Daniela Kalužná v den zakončení svého dvouletého studia na DesignŠkole. Daniela je portrétována před hotelem Richmond v Karlových Varech se svým finálním výstupem, který zachycuje její návrh hotelového pokoje.

 

Pro hotel DesignŠkola vypracovala návrh rekonstrukce Baleno provozu, která byla zahájena v prosinci 2012 a byla dokončena v březnu 2013.

 

Návrh Daniely se zaměřuje na změnu stylu hotelového pokoje a je laděn do neutrálů na pomezí mezi studenými a teplými barvami a umožňuje zachovat stávající barevnost nábytku. Dominantou je zlatá stěna za čelem postele. Danielin návrh byl oceněn majitelem hotelu Richmond jako nejlepší a věnoval jí poukaz k pobytu.

 

3D kaluzna_023D kaluzna_01